Kahvakuulailut

 

 

 

KEV KUULATREENIMAKSUT KESÄ 2018
KEV:n avoimia kuulatreenejä pidetään 7.6. alkaen Urheilukentällä
(sateella keilahallin katoksen alla) keskiviikkoisin ja sunnuntaisin klo 18-19.
 Ulkotreenit jatkuvat syyskuulle. 
Vetäjinä toimivat Simo, Pasi, Arja, Jaana ja Marina. Oma kuula mukaan!
Hinta 5 € / krt tai 45 € kesä.  Kertamaksut käteisellä vetäjälle,kausimaksu KEV:n tilille FI38 5194 0720 1031 96, viestikenttään osallistujan nimi ja ”Kesäkuulaus 2018”.
Tervetuloa kaikki kuulaamaan!

 

**************************************************************************

Haluaako yrityksesi tukea henkilöstöä vapaa-ajan liikkumisessa ja työssä jaksamisessa? Voisiko työnantajasi maksaa osan kurssimaksuista tai järjestää henkilöstölle kahvakuulatunteja tai kursseja?

Kahvakuulatunneille voimme tehdä yrityskohtaisia sopimuksia, joissa yritys maksa henkilökuntansa kahvakuulatunteja tai kursseja kokonaan tai osittain. Lisäksi tarjoamme mielellämme kahvakuulakursseja yrityksille heidän toiveensa mukaisesti! Suomen Painonnostoliiton kouluttamat viralliset ohjaajamme kouluttavat nostajia aina alkeista kisanostajiin.

Jos kiinnostuit niin ota yhteyttä Simo Kurviseen, simo.kurvinen@simonosteopatia.net  tai puh 0400 805 053 ja räätälöimme teille sopivan sopparin!
*******************************************************************************************************************
Kysyttävää? Soita tai laita viestiä:

Simo Kurvinen 0400 805 053

Pasi Janhunen 050 540 1012

Arja Leskelä 040 575 6971

 

 

Kahvakuula

 

Kahvakuula eli girya (eng. kettlebell) on pyöreä kahvallinen metallipallo, jota voi käyttää monipuoliseen vastusharjoitteluun. Kahvakuulalla harjoittelu sopii sekä naisille että miehille, eikä sen aloittaminen vaadi jo valmiiksi hyvää kuntoa tai liikkuvuutta. Kuulia on eri kokoja, perinteiset koot ovat 8, 16, 24 ja 32 kiloa mutta Suomesta saa paljon välikokojakin. Tyypillinen aloituspaino naisille on 8 kg ja miehille 16 kg.

 

Kahvakuulan erityispiirre on sen soveltuvuus koko kehon liikkeisiin, kuten heilautukseen, tempaukseen ja rinnallevetoon ja työntöön, eli liikkeisiin jotka ovat painonnostosta tuttuja. Liikeet ovat monien mielestä paljon helpompia oppia kuin tangolla tehtävät versiot. Siksi kahvakuulailua kutsutaankin koko kansan painonnostoksi, sillä jokainen voi saada paljon painonnostoliikeiden hyötyjä itselleen pienellä harjoittelulla. Koko kehon liikkeet itsessään tai yhdistettynä muuhun harjoitteluun ova tehokasta liikuntaa, sillä niissä käytetään koko kehon lihaksistoa hyväksi.

Kahvakuulia voi käyttää kuntoilun lisäksi voimaharjoitteluun, liikkuvuuden kehittämiseen, kehonhallintaan, monien urheilulajien oheisharjoitteluun ja vaikka jonglööraukseen.

Lähde: SUOMEN KAHVAKUULA RY

 

Lisätietoja kahvakuulaurheilusta:

Suomen Kahvakuula Ry - www.kahvakuula.fi

Suomen Painonnostoliitto - www.painonnosto.fi

Kahvakuulaurheilu.net - www.kahvakuulaurheilu.net

Tulevat kahvakuulakisat, ilmoittautumiset ja tulokset - www.kahvakuulakisat.info